BANNER"/

Busy będa musiały być wyposażone w inteligentne tachografy

Coraz więcej osób dokonuje zakupów online. Rozwój online shopping spowoduje zwiększone zapotrzebowanie na dostawę tzw. ostatniej mili, w której znaczący udział mają między innymi busy, rozwożące towar po całej Europie. Dlaczego to tak istotne dla transportu drogowego?

Według McKinsey i World Economic Forum ¼ światowej populacji kupuje online, a udział rynku e-commerce ma wzrosnąć do 17,9 proc. i osiągnąć poziom 20 proc. wszystkich zakupów w 2023 roku. W skali globalnej, do 2030 roku, sektor ten ma wzrosnąć nawet do 78 proc. Analiza The Future of the Last-Mile Ecosystem wskazuje, że znaczenie e-commerce spowoduje większą liczbę (o 36 proc.) samochodów dostawczych i busów w 100 największych miastach na świecie. 

Rozwój e-commerce ma bezpośredni wpływ na ilość ładunków przewożonych między innymi przez busy, które do tej pory pracują bez rejestrowania czasu pracy i jazdy przy pomocy cyfrowych rejestratorów. Dlatego mogą pokonywać dalekie odległości w dostawach bezpośrednich. Jednak pakiet mobilności to zmieni – mówi Tomasz Czyż, ekspert GBox.

Europosłowie w pakiecie mobilności zajęli się też pojazdami poniżej 3,5 tony. Zmiany w rozporządzeniu 561/2006. dotyczą czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, co obecnie jest wymagane i stosowane w prowadzeniu ciężarówek. W związku z wejściem w życie pakietu mobilności będą miały zastosowanie również wobec wszystkich samochodów o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym. Na pokładzie busów będą musiały się znaleźć inteligentne tachografy. To duży krok w stronę unifikacji rynku.

Tym samym kierujący busem wyposażonym w tachograf cyfrowy będzie musiał posiadać imienną kartę kierowcy. Na niej zapisywane będą wszystkie aktywności, takie jak czas prowadzenia pojazdu, innej pracy, dyspozycji i postoju. Ważna jest też większa automatyzacja i cyfryzacja transportu. Jedno jest pewne, zmiany są nieuniknione, a pakiet mobilności tylko je przyspieszył – podsumowuje Tomasz Czyż, Inelo.

IoT MAG
IoT MAG to projekt, skupiający się na branży Internet of Things. Generowany tutaj content poświęcony jest IoT. Publikowane są ciekawe informacje branżowe, ale najwięcej angażujących treści tworzona jest samodzielnie. Dużo aktywności IoT MAG skierowana jest na content marketing i budowę PIERWSZEJ W POLSCE BAZY INTERNET OF THINGS. Zatem jeśli działasz w branży IoT - dobrze trafiłeś. To miejsce jest dla Ciebie. I Twoich klientów również. Realizujemy także usługi z zakresu Copywritingu IoT. Może mamy napisać coś na Twój blog firmowy czy LinkedIn?

Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zostaw nam swój adres e-mail