BANNER"

Ericsson Mobility Report: do końca 2025 roku liczba abonentów 5G przekroczy 2,6 mld

Ważne w IoT

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

innogy montuje w Warszawie inteligentne liczniki

innogy zainstalował w warszawskich budynkach 1800 inteligentnych liczników energii elektrycznej, które powstały w innogy Laboratory of Things. Bazują one na technologiach LTE-M oraz NB-IoT.

Ericsson przewiduje, że w ciągu sześciu najbliższych lat liczba abonentów korzystających z technologii 5G przekroczy 2,6 miliarda. Będzie to możliwe dzięki stałej rozbudowie całego ekosystemu 5G. Prognoza ta została opublikowana w tegorocznym, listopadowym wydaniu raportu „Ericsson Mobility Report” wraz z innymi przewidywaniami dotyczącymi tego, jak wedle firmy Ericsson kształtować się będzie rynek pod koniec 2025 roku.

Autorzy raportu przewidują, że średni, miesięczny transfer danych dokonywany przy użyciu jednego smartfona wzrośnie z 7,2 GB obecnie do 24 GB do końca 2025 roku. Będzie to wynikało częściowo z nowych zachowań konsumenckich, takich jak prowadzenie stramingu w technologii wirtualnej rzeczywistości. 7,2 GB to ilość wystarczająca do przesłania codziennie 21 minut filmu w jakości HD (1280 x 720). 24 GB pozwalają już przesłać codziennie 30 minut materiału wideo HD oraz sześć minut treści związanych z technologią wirtualnej rzeczywistości.

Raport przewiduje także, że do końca 2025 roku sieci 5G będą obejmowały swoim zasięgiem 65% światowej populacji oraz będą obsługiwały 45% globalnego, mobilnego transferu danych.

Wiodący operatorzy telekomunikacyjni w Azji, Australii, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce Północnej uruchomili swoje sieci 5G w roku 2019. W Korei Południowej, w której sieć 5G działa już od kwietnia 2019 roku, odnotowywany jest znaczny wzrost zainteresowania tym nowoczesnym rozwiązaniem. Do końca września 2019 roku wszyscy lokalni operatorzy komórkowi pozyskali już ponad 3 miliony abonentów korzystających z technologii 5G.

Uruchomienie sieci 5G w Chinach, które miało miejsce pod koniec października, również spowodowało konieczność zaktualizowania prognoz dotyczących liczby abonentów, którzy wykupią usługi 5G do końca 2019 roku – z 10 na 13 milionów.

Biorąc pod uwagę aktualne tempo wzrostu popularności 5G, oczekuje się, że liczba abonentów korzystających z tego rozwiązania będzie rosła znacznie szybciej niż w przypadku LTE. Nowa technologia będzie zyskiwać na popularności najszybciej w Ameryce Północnej – zgodnie z przewidywaniami, do końca 2025 roku z 5G korzystać będzie aż 74% abonentów. Kolejne miejsca w rankingu zajmą: Azja Północno-Wschodnia (56%) oraz Europa (55%).

W raporcie przedstawiono również inne prognozy: łączna liczba połączeń komórkowych działających w ramach Internetu Rzeczy wzrośnie z 1,3 mld na koniec 2019 roku do 5 mld na koniec 2025 roku – co oznacza roczny przyrost o 25%. Szacuje się, że 52% połączeń IoT będzie realizowanych w roku 2025 z wykorzystaniem technologii NB-IoT oraz Cat-M.

W III kwartale 2019 roku odnotowano znaczący, bo aż 68% wzrost ilości przesyłanych danych (liczony rok do roku). Wynika on z większej liczby posiadaczy smartfonów w Indiach, z rosnącego miesięcznego transferu danych na użytkownika odnotowanego w Chinach, a także z rosnących możliwości samych urządzeń, rosnącej objętości przesyłanych treści oraz przystępnych cen taryf.

Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zapisz się na nasz newsletter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Genesys: zdalne Call Center to sposób na obsługę klienta w czasie koronawirus

W ostatnich tygodniach praca zdalna dotyczy firm z różnych sektorów. Również Call i Contact Center. Jak podaje firma Genesys, z jej rozwiązań w chmurze korzysta ponad 700 największych tego typu firm na świecie. Co więcej, w ramach odpowiedzi na potrzeby rynku wynikające z obecnej sytuacji, Genesys zaoferował 3-miesięczny darmowy dostęp do platformy Genesys Cloud.

RBL_START #COVID-19, czyli PZU i Alior Bank szuka pomysłów na walkę z koronawirusem

Z pandemią koronawirusa walczą dzisiaj wszyscy. I coraz więcej środków jest do zgarnięcia w ramach kolejnych programów. Liczy się pomysł. Bo to nie tylko będzie pomysł na teraz, ale również, a może przede wszystkim, sposób na zwalczanie COVID-19. Przynajmniej tak uważa PZU i Alior Bank, którzy ogłaszają nabór innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy RBL_START #COVID-19. Pomysły można zgłaszać do 26 kwietnia.

324 miliony użytkowników Cisco Webex w marcu

Pandemia koronawirusa to wzmożone wykorzystanie komunikatorów i różnego rodzaju narzędzi do współpracy. Jednym z takich jest Cisco Webex, za pomocą którego w...

Mobile World Congress 2020 odwołany

Niestety stało się to, o czym wczoraj pomyśleliśmy, lecz nie chcieliśmy pisać. Po wycofaniu się z udziału w tegorocznej edycji MWC kilku koncernów, m.in. Cisco, Ericsson, Facebook, Amazon, Nokia, organizatorzy podjęli decyzję o odwołaniu Mobile World Congress 2020.

Ich nie będzie na Mobile World Congress. Przez koronawirus

Tegoroczny Mobile World Congress w Barcelonie stoi pod znakiem wielkich nieobecnych. Już dzisiaj mówi się o Ericssonie, Facebooku, LG, Cisco, Intelu czy Amazonie, a to z pewnością nie koniec niechlubnej listy.

Podobne artykuły