BANNER"

Samsung konsekwentnie rozszerza swój ekosystem smart home – SmartThings

Ważne w IoT

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

PZU wprowadza Opaskę Życia

Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchamia pionierski projekt "Opaska życia". Urządzenie ma wspomagać ratowanie ludzkiego życia.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

Rynek smart home rozwija się w Polsce powoli. Jednak konsekwencja dużych graczy może przynieść im z czasem duży udział w tym torcie. Dobrym przykładem jest Samsung, za pomocą którego aplikacji SmartThings można już sterować kilkoma urządzeniami.

W przypadku Samsunga nie ma sensu pisać o prognozach rynkowych, bo podobnie jak Coca Cola, gdyby chcieli, to ze swoimi zasięgami rozwaliliby rynek. Dobrze, że robią to powoli. Dzięki temu cały czas zarabiają mniejsi gracze na tym rynku. Do czasu.

W każdym razie obecnie dzięki aplikacji SmartThings, Samsung oferuje możliwość zarządzania już pięcioma urządzeniami w domu. Jakimi? Oto one.

Pralki wyposażone w QuickDrive, piekarniki Dual Cook Flex, roboty sprzątające POWERbot, termostaty czy oczyszczacze powietrza.

Wielu sceptyków wciąż powtarza – po co w polskich warunkach sterować pralką, skoro do łazienki mamy dwa kroki? Ale sterowanie to jedno, a statystyki to drugie. To trochę tak, jak z bieganiem. Żeby biegać, aplikacja nikomu nie jest potrzebna. Ale fajnie jest zobaczyć pokonaną trasę i tempo, w jakim ją się przebiegło. I podobnie jest ze smart home. Sterowanie to jedno. A wiedza i dane to drugie. Po euforii płynącej z faktu, że zdalnie możemy włączyć pranie, przychodzi refleksja, że na przykład dzięki temu, że wiemy, co i kiedy pierzemy, możemy zoptymalizować ten proces. A w skali roku to robi różnicę w domowym budżecie. I mimo faktu, że Samsung, jak i inni producenci wciąż jako główną zaletę swoich rozwiązań komunikują wygodę, to prawdziwą ich wartość stanowią statystyki. Tyle, że do tego użytkownicy muszą dojrzeć. A jak już to się stanie, to wszyscy będą chcieli mieć inteligentne urządzenia w domu.

Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zapisz się na nasz newsletter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Genesys: zdalne Call Center to sposób na obsługę klienta w czasie koronawirus

W ostatnich tygodniach praca zdalna dotyczy firm z różnych sektorów. Również Call i Contact Center. Jak podaje firma Genesys, z jej rozwiązań w chmurze korzysta ponad 700 największych tego typu firm na świecie. Co więcej, w ramach odpowiedzi na potrzeby rynku wynikające z obecnej sytuacji, Genesys zaoferował 3-miesięczny darmowy dostęp do platformy Genesys Cloud.

RBL_START #COVID-19, czyli PZU i Alior Bank szuka pomysłów na walkę z koronawirusem

Z pandemią koronawirusa walczą dzisiaj wszyscy. I coraz więcej środków jest do zgarnięcia w ramach kolejnych programów. Liczy się pomysł. Bo to nie tylko będzie pomysł na teraz, ale również, a może przede wszystkim, sposób na zwalczanie COVID-19. Przynajmniej tak uważa PZU i Alior Bank, którzy ogłaszają nabór innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy RBL_START #COVID-19. Pomysły można zgłaszać do 26 kwietnia.

324 miliony użytkowników Cisco Webex w marcu

Pandemia koronawirusa to wzmożone wykorzystanie komunikatorów i różnego rodzaju narzędzi do współpracy. Jednym z takich jest Cisco Webex, za pomocą którego w...

Mobile World Congress 2020 odwołany

Niestety stało się to, o czym wczoraj pomyśleliśmy, lecz nie chcieliśmy pisać. Po wycofaniu się z udziału w tegorocznej edycji MWC kilku koncernów, m.in. Cisco, Ericsson, Facebook, Amazon, Nokia, organizatorzy podjęli decyzję o odwołaniu Mobile World Congress 2020.

Ich nie będzie na Mobile World Congress. Przez koronawirus

Tegoroczny Mobile World Congress w Barcelonie stoi pod znakiem wielkich nieobecnych. Już dzisiaj mówi się o Ericssonie, Facebooku, LG, Cisco, Intelu czy Amazonie, a to z pewnością nie koniec niechlubnej listy.

Podobne artykuły