BANNER"

SAS twierdzi, że AI zwiększa efektywność IoT

Ważne w IoT

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

innogy montuje w Warszawie inteligentne liczniki

innogy zainstalował w warszawskich budynkach 1800 inteligentnych liczników energii elektrycznej, które powstały w innogy Laboratory of Things. Bazują one na technologiach LTE-M oraz NB-IoT.

Najnowsze badanie SAS wykazało, że przedsiębiorstwa korzystające z IoT i AI mają dwucyfrową przewagę nad konkurencją pracującą wyłącznie na rozwiązaniach Internetu Rzeczy.

W badaniu przeprowadzonym przez IDC pod patronatem firm SAS, Deloitte i Intel wzięło udział 450 liderów biznesu z całego świata, którzy opowiedzieli o tym, w jaki sposób wykorzystują IoT i AI. Oto główne wnioski płynące z badania:

  • 79% liderów rynku podejmuje decyzje związane z projektami IoT, a 92% z nich twierdzi, że dzięki AIoT (sztuczna inteligencja i internet rzeczy) osiągane rezultaty są lepsze niż zakładano.
  • 68% firm polega na danych pochodzących z urządzeń IoT, przygotowując zestawienie codziennych działań w arkuszach firmowych lub innych rozwiązaniach niebazujących na AI. Tylko 12% respondentów wykorzystuje IoT w procesie planowania. Jednak gdy dodatkowo wdrożą AI, liczba podmiotów wykorzystujących dane w procesie planowania wzrasta do 31%.
  • 34% uczestników badania stwierdziło, że wzrost przychodu jest ich głównym celem w projektach z zakresu AIoT. Inne cele to: rozwój innowacji (17,5%), możliwość oferowania klientom nowych usług cyfrowych (14,3%) oraz obniżenie kosztów operacyjnych (11,1%).

Małżeństwo sztucznej inteligencji z internetem rzeczy to związek doskonały

Firmy, które zbudowały kompetencje AIoT odnotowują lepsze wyniki w najważniejszych projektach w porównaniu z tymi, które działają tylko na bazie IoT (bez AI). Proporcje wyglądają następująco: 53% do 32%.

Sztuczna inteligencja stanowi naturalny element środowiska internetu rzeczy, w którym urządzenia gromadzą lub generują dane. AI pomaga amortyzować ważne procesy decyzyjne oraz działania oparte o dane. Dziś większość organizacji wykorzystujących IoT znajduje się w pierwszej fazie rozwoju tych projektów. Mogą one zauważyć pewne prawidłowości dzięki danym pochodzącym z urządzeń Internetu rzeczy, ale nie są w stanie ich zweryfikować, wykorzystać w fazie produkcyjnej czy przełożyć tego na wzrost produktywności. Te kolejne kroki wymagają wdrożenia AI.

Pamiętajmy o tym, że jednym ze zleceniodawców badania jest firma SAS Institute, czyli dostawca zaawansowanej analityki, której zależy na wdrażaniu projektów z zakresu sztucznej inteligencji. Niemniej jednak, to właśnie zastosowanie AI czyni z projektów IoT, pełnowartościowe procesy, produkty i usługi na miarę transformacji cyfrowej obecnych czasów. Bo dzisiaj nową ropą są dane, a te płyną głównie z urządzeń Internet of Things. Ale dopiero odpowiednia ich analiza potrafi tę przysłowiową ropę zmonetyzować. Pamiętajcie o tym przy rozwoju nowych produktów i usług.

Link do pełnej wersji raportu znajduje się tutaj

Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zapisz się na nasz newsletter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Genesys: zdalne Call Center to sposób na obsługę klienta w czasie koronawirus

W ostatnich tygodniach praca zdalna dotyczy firm z różnych sektorów. Również Call i Contact Center. Jak podaje firma Genesys, z jej rozwiązań w chmurze korzysta ponad 700 największych tego typu firm na świecie. Co więcej, w ramach odpowiedzi na potrzeby rynku wynikające z obecnej sytuacji, Genesys zaoferował 3-miesięczny darmowy dostęp do platformy Genesys Cloud.

RBL_START #COVID-19, czyli PZU i Alior Bank szuka pomysłów na walkę z koronawirusem

Z pandemią koronawirusa walczą dzisiaj wszyscy. I coraz więcej środków jest do zgarnięcia w ramach kolejnych programów. Liczy się pomysł. Bo to nie tylko będzie pomysł na teraz, ale również, a może przede wszystkim, sposób na zwalczanie COVID-19. Przynajmniej tak uważa PZU i Alior Bank, którzy ogłaszają nabór innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy RBL_START #COVID-19. Pomysły można zgłaszać do 26 kwietnia.

324 miliony użytkowników Cisco Webex w marcu

Pandemia koronawirusa to wzmożone wykorzystanie komunikatorów i różnego rodzaju narzędzi do współpracy. Jednym z takich jest Cisco Webex, za pomocą którego w...

Mobile World Congress 2020 odwołany

Niestety stało się to, o czym wczoraj pomyśleliśmy, lecz nie chcieliśmy pisać. Po wycofaniu się z udziału w tegorocznej edycji MWC kilku koncernów, m.in. Cisco, Ericsson, Facebook, Amazon, Nokia, organizatorzy podjęli decyzję o odwołaniu Mobile World Congress 2020.

Ich nie będzie na Mobile World Congress. Przez koronawirus

Tegoroczny Mobile World Congress w Barcelonie stoi pod znakiem wielkich nieobecnych. Już dzisiaj mówi się o Ericssonie, Facebooku, LG, Cisco, Intelu czy Amazonie, a to z pewnością nie koniec niechlubnej listy.

Podobne artykuły