BANNER"/

SAS twierdzi, że AI zwiększa efektywność IoT

Najnowsze badanie SAS wykazało, że przedsiębiorstwa korzystające z IoT i AI mają dwucyfrową przewagę nad konkurencją pracującą wyłącznie na rozwiązaniach Internetu Rzeczy.

W badaniu przeprowadzonym przez IDC pod patronatem firm SAS, Deloitte i Intel wzięło udział 450 liderów biznesu z całego świata, którzy opowiedzieli o tym, w jaki sposób wykorzystują IoT i AI. Oto główne wnioski płynące z badania:

  • 79% liderów rynku podejmuje decyzje związane z projektami IoT, a 92% z nich twierdzi, że dzięki AIoT (sztuczna inteligencja i internet rzeczy) osiągane rezultaty są lepsze niż zakładano.
  • 68% firm polega na danych pochodzących z urządzeń IoT, przygotowując zestawienie codziennych działań w arkuszach firmowych lub innych rozwiązaniach niebazujących na AI. Tylko 12% respondentów wykorzystuje IoT w procesie planowania. Jednak gdy dodatkowo wdrożą AI, liczba podmiotów wykorzystujących dane w procesie planowania wzrasta do 31%.
  • 34% uczestników badania stwierdziło, że wzrost przychodu jest ich głównym celem w projektach z zakresu AIoT. Inne cele to: rozwój innowacji (17,5%), możliwość oferowania klientom nowych usług cyfrowych (14,3%) oraz obniżenie kosztów operacyjnych (11,1%).

Małżeństwo sztucznej inteligencji z internetem rzeczy to związek doskonały

Firmy, które zbudowały kompetencje AIoT odnotowują lepsze wyniki w najważniejszych projektach w porównaniu z tymi, które działają tylko na bazie IoT (bez AI). Proporcje wyglądają następująco: 53% do 32%.

Sztuczna inteligencja stanowi naturalny element środowiska internetu rzeczy, w którym urządzenia gromadzą lub generują dane. AI pomaga amortyzować ważne procesy decyzyjne oraz działania oparte o dane. Dziś większość organizacji wykorzystujących IoT znajduje się w pierwszej fazie rozwoju tych projektów. Mogą one zauważyć pewne prawidłowości dzięki danym pochodzącym z urządzeń Internetu rzeczy, ale nie są w stanie ich zweryfikować, wykorzystać w fazie produkcyjnej czy przełożyć tego na wzrost produktywności. Te kolejne kroki wymagają wdrożenia AI.

Pamiętajmy o tym, że jednym ze zleceniodawców badania jest firma SAS Institute, czyli dostawca zaawansowanej analityki, której zależy na wdrażaniu projektów z zakresu sztucznej inteligencji. Niemniej jednak, to właśnie zastosowanie AI czyni z projektów IoT, pełnowartościowe procesy, produkty i usługi na miarę transformacji cyfrowej obecnych czasów. Bo dzisiaj nową ropą są dane, a te płyną głównie z urządzeń Internet of Things. Ale dopiero odpowiednia ich analiza potrafi tę przysłowiową ropę zmonetyzować. Pamiętajcie o tym przy rozwoju nowych produktów i usług.

Link do pełnej wersji raportu znajduje się tutaj

IoT MAG
IoT MAG to projekt, skupiający się na branży Internet of Things. Generowany tutaj content poświęcony jest IoT. Publikowane są ciekawe informacje branżowe, ale najwięcej angażujących treści tworzona jest samodzielnie. Dużo aktywności IoT MAG skierowana jest na content marketing i budowę PIERWSZEJ W POLSCE BAZY INTERNET OF THINGS. Zatem jeśli działasz w branży IoT - dobrze trafiłeś. To miejsce jest dla Ciebie. I Twoich klientów również. Realizujemy także usługi z zakresu Copywritingu IoT. Może mamy napisać coś na Twój blog firmowy czy LinkedIn?

Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zostaw nam swój adres e-mail