BANNER"

Solaris uczestniczy w projekcie EVolution Road – elektryczna droga

Ważne w IoT

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

innogy montuje w Warszawie inteligentne liczniki

innogy zainstalował w warszawskich budynkach 1800 inteligentnych liczników energii elektrycznej, które powstały w innogy Laboratory of Things. Bazują one na technologiach LTE-M oraz NB-IoT.

Solaris Sverige AB, szwedzki przedstawiciel Solaris Bus & Coach, uczestniczy w innowacyjnym projekcie „EVolution Road” (elektryczna droga), dotyczącym budowy drogi elektrycznej, która automatycznie wykrywa i ładuje pojazdy elektryczne. Do testów zostanie przystosowany trojlebus Solaris. Celem projektu jest sprawdzenie w praktyce innowacyjnych sposobów ładowania pojazdów elektrycznych i systemów transportowych wolnych od paliw kopalnianych.

„EVolution Road” to droga elektryczna, która umożliwia ładowanie baterii autobusu oraz innych pojazdów elektrycznych – zarówno podczas jazdy, jak i podczas postoju. Nowatorski projekt badawczo-rozwojowy, zainicjowany przez szwedzką firmę Elonroad AB wraz z Wydziałem Inżynierii Uniwersytetu w Lund, zostanie zrealizowany przy ścisłej współpracy przedstawicieli przemysłu, środowisk akademickich i sektora publicznego. Pojazdem testowym wykorzystywanym w projekcie będzie trolejbus marki Solaris.

Testowy odcinek trasy zlokalizowany będzie w mieście Lund w południowej Szwecji. Kilometrowy odcinek drogi wyposażony zostanie w zestaw segmentów szyn elektrycznych o długości 1 metra każdy. W podwoziu Solarisa Trollino, wybranego do jazd testowych, zostanie zamontowany specjalnie opracowany agregat odbierający napięcie z szyn. Baterie trakcyjne pojazdu będą ładowane, gdy znajdujący się w podwoziu odbiornik połączy się z szyną przewodzącą zainstalowaną w drodze. Polski producent będzie odpowiedzialny za rozwój integracji między pokładowymi systemami ładowania a odbiornikiem przewodzącym, zainstalowanym pod pojazdem. Budowa demonstracyjnego odcinka drogi rozpocznie się w pierwszym kwartale 2020 r., cały projekt zaś planowany jest na okres trzech lat. Łączna wartość inwestycji wynosi 9 mln EUR, a zamawiającym i głównym finansującym jest Szwedzkie Ministerstwo Transportu.

Droga elektryczna będzie wykorzystywać komunikację bezprzewodową do identyfikacji zbliżających się pojazdów elektrycznych. Po ich wykryciu włączona zostanie moc w segmentach szyn znajdujących się bezpośrednio pod pojazdem. Energia może być dostarczana tylko przez jeden konkretny segment szyny, z którym zainstalowany w pojeździe odbiornik się połączy i odbierze przekazywaną przez nią energię. We wszystkich innych segmentach szyny ładowania – zlokalizowanych przed oraz za poruszającymi się pojazdami – zasilanie będzie wyłączone. Dzięki temu ten rodzaj ładowania będzie można bezpiecznie instalować zarówno w miastach, jak i na autostradach.

Jedną z głównych zalet tego rodzaju ładowania, nazywanego również ładowaniem ‘in motion charging’, jest to, że pojazd nie musi być wyposażony w dużą liczbę baterii trakcyjnych. To z kolei owocuje zmniejszeniem masy i kosztów zakupu oraz eksploatacji pojazdu elektrycznego. Pozwala to ponadto wydatnie zaoszczędzić czas, ponieważ w tym rozwiązaniu nie ma konieczności postoju na uzupełnienie energii w bateriach.

Instalacja szyn do ładowania w niewielkim stopniu ingeruje w istniejącą infrastrukturę miejską. Do realizacji projektu nie są bowiem potrzebne maszty ani przewody napowietrzne, nie ma także potrzeby tworzenia zabudowy ochraniającej przed skutkami ewentualnej kolizji z masztami ładowarek pantografowych. Plany zakładają, że opłaty za korzystanie z elektrycznej drogi będą dokonywane automatycznie dzięki bezprzewodowej komunikacji między pojazdem oraz drogą.

f

Partnerami tego innowacyjnego na skalę światową projektu, oprócz firmy Solaris, są Wydział Inżynierii Uniwersytetu w Lund, Szwedzki Narodowy Instytut Badawczy Dróg i Transportu, gmina Lund, oraz firmy Elonroad, Innovation Skåne AB, Kraftringen Energi AB, Ramboll AB i Skånetrafiken.




Chcesz być na bieżąco ze światem Internet of Things?

Zapisz się na nasz newsletter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Genesys: zdalne Call Center to sposób na obsługę klienta w czasie koronawirus

W ostatnich tygodniach praca zdalna dotyczy firm z różnych sektorów. Również Call i Contact Center. Jak podaje firma Genesys, z jej rozwiązań w chmurze korzysta ponad 700 największych tego typu firm na świecie. Co więcej, w ramach odpowiedzi na potrzeby rynku wynikające z obecnej sytuacji, Genesys zaoferował 3-miesięczny darmowy dostęp do platformy Genesys Cloud.

RBL_START #COVID-19, czyli PZU i Alior Bank szuka pomysłów na walkę z koronawirusem

Z pandemią koronawirusa walczą dzisiaj wszyscy. I coraz więcej środków jest do zgarnięcia w ramach kolejnych programów. Liczy się pomysł. Bo to nie tylko będzie pomysł na teraz, ale również, a może przede wszystkim, sposób na zwalczanie COVID-19. Przynajmniej tak uważa PZU i Alior Bank, którzy ogłaszają nabór innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy RBL_START #COVID-19. Pomysły można zgłaszać do 26 kwietnia.

324 miliony użytkowników Cisco Webex w marcu

Pandemia koronawirusa to wzmożone wykorzystanie komunikatorów i różnego rodzaju narzędzi do współpracy. Jednym z takich jest Cisco Webex, za pomocą którego w...

Mobile World Congress 2020 odwołany

Niestety stało się to, o czym wczoraj pomyśleliśmy, lecz nie chcieliśmy pisać. Po wycofaniu się z udziału w tegorocznej edycji MWC kilku koncernów, m.in. Cisco, Ericsson, Facebook, Amazon, Nokia, organizatorzy podjęli decyzję o odwołaniu Mobile World Congress 2020.

Ich nie będzie na Mobile World Congress. Przez koronawirus

Tegoroczny Mobile World Congress w Barcelonie stoi pod znakiem wielkich nieobecnych. Już dzisiaj mówi się o Ericssonie, Facebooku, LG, Cisco, Intelu czy Amazonie, a to z pewnością nie koniec niechlubnej listy.

Podobne artykuły