BANNER"

Solaris uczestniczy w projekcie EVolution Road – elektryczna droga

Ważne w IoT

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

PZU wprowadza Opaskę Życia

Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchamia pionierski projekt "Opaska życia". Urządzenie ma wspomagać ratowanie ludzkiego życia.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

Solaris Sverige AB, szwedzki przedstawiciel Solaris Bus & Coach, uczestniczy w innowacyjnym projekcie „EVolution Road” (elektryczna droga), dotyczącym budowy drogi elektrycznej, która automatycznie wykrywa i ładuje pojazdy elektryczne. Do testów zostanie przystosowany trojlebus Solaris. Celem projektu jest sprawdzenie w praktyce innowacyjnych sposobów ładowania pojazdów elektrycznych i systemów transportowych wolnych od paliw kopalnianych.

„EVolution Road” to droga elektryczna, która umożliwia ładowanie baterii autobusu oraz innych pojazdów elektrycznych – zarówno podczas jazdy, jak i podczas postoju. Nowatorski projekt badawczo-rozwojowy, zainicjowany przez szwedzką firmę Elonroad AB wraz z Wydziałem Inżynierii Uniwersytetu w Lund, zostanie zrealizowany przy ścisłej współpracy przedstawicieli przemysłu, środowisk akademickich i sektora publicznego. Pojazdem testowym wykorzystywanym w projekcie będzie trolejbus marki Solaris.

Testowy odcinek trasy zlokalizowany będzie w mieście Lund w południowej Szwecji. Kilometrowy odcinek drogi wyposażony zostanie w zestaw segmentów szyn elektrycznych o długości 1 metra każdy. W podwoziu Solarisa Trollino, wybranego do jazd testowych, zostanie zamontowany specjalnie opracowany agregat odbierający napięcie z szyn. Baterie trakcyjne pojazdu będą ładowane, gdy znajdujący się w podwoziu odbiornik połączy się z szyną przewodzącą zainstalowaną w drodze. Polski producent będzie odpowiedzialny za rozwój integracji między pokładowymi systemami ładowania a odbiornikiem przewodzącym, zainstalowanym pod pojazdem. Budowa demonstracyjnego odcinka drogi rozpocznie się w pierwszym kwartale 2020 r., cały projekt zaś planowany jest na okres trzech lat. Łączna wartość inwestycji wynosi 9 mln EUR, a zamawiającym i głównym finansującym jest Szwedzkie Ministerstwo Transportu.

Droga elektryczna będzie wykorzystywać komunikację bezprzewodową do identyfikacji zbliżających się pojazdów elektrycznych. Po ich wykryciu włączona zostanie moc w segmentach szyn znajdujących się bezpośrednio pod pojazdem. Energia może być dostarczana tylko przez jeden konkretny segment szyny, z którym zainstalowany w pojeździe odbiornik się połączy i odbierze przekazywaną przez nią energię. We wszystkich innych segmentach szyny ładowania – zlokalizowanych przed oraz za poruszającymi się pojazdami – zasilanie będzie wyłączone. Dzięki temu ten rodzaj ładowania będzie można bezpiecznie instalować zarówno w miastach, jak i na autostradach.

Jedną z głównych zalet tego rodzaju ładowania, nazywanego również ładowaniem ‘in motion charging’, jest to, że pojazd nie musi być wyposażony w dużą liczbę baterii trakcyjnych. To z kolei owocuje zmniejszeniem masy i kosztów zakupu oraz eksploatacji pojazdu elektrycznego. Pozwala to ponadto wydatnie zaoszczędzić czas, ponieważ w tym rozwiązaniu nie ma konieczności postoju na uzupełnienie energii w bateriach.

Instalacja szyn do ładowania w niewielkim stopniu ingeruje w istniejącą infrastrukturę miejską. Do realizacji projektu nie są bowiem potrzebne maszty ani przewody napowietrzne, nie ma także potrzeby tworzenia zabudowy ochraniającej przed skutkami ewentualnej kolizji z masztami ładowarek pantografowych. Plany zakładają, że opłaty za korzystanie z elektrycznej drogi będą dokonywane automatycznie dzięki bezprzewodowej komunikacji między pojazdem oraz drogą.

f

Partnerami tego innowacyjnego na skalę światową projektu, oprócz firmy Solaris, są Wydział Inżynierii Uniwersytetu w Lund, Szwedzki Narodowy Instytut Badawczy Dróg i Transportu, gmina Lund, oraz firmy Elonroad, Innovation Skåne AB, Kraftringen Energi AB, Ramboll AB i Skånetrafiken.




ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Reklama

Najnowsze

Rynek systemów zajętości miejsc parkingowych wzrośnie trzykrotnie

Rynek inteligentnych parkingów zaczyna wreszcie rosnąć. Jak podaje w swoim najnowszym raporcie firma badawcza Berg Insight, w zeszłym roku liczba zainstalowanych czujników zajętości miejsc parkingowych przekroczyła milion trzysta sztuk.

Bosch uzupełnia ofertę czujników do zautomatyzowanej jazdy

Bosch wierzy, że zautomatyzowana jazda to przyszłość motoryzacji. Niezależnie od tego czy będą to auta elektryczne, na wodór, czy spalinowe. Dlatego wprowadza kolejne trzy czujniki: lidar dalekiego zasięgu, radar i kamerę.

Coraz więcej urządzeń z Wi-Fi 6. Nowy standard przyspieszy i usprawni transfer danych

Branża technologiczna otwiera się na nowy standard bezprzewodowego przesyłu danych. Podczas targów CES 2020 w Las Vegas zaprezentowano szereg urządzeń wyposażonych w moduł Wi-Fi 6, który poprawi wydajność domowej i firmowej sieci bezprzewodowej. Wdrożenie nowej technologii zapowiedzieli zarówno producenci routerów oraz punktów dostępowych, jak również komputerów czy telefonów.

5 trendów technologicznych według Cisco

Każdy inaczej widzi wpływ technologii na gospodarkę i każdy inaczej prognozuje to, co może w najbliższych latach mieć największe znaczenie. Oto, co będzie istotne według Cisco.

Emitel dostarczył czujniki IoT dla Piaseczna

Emitel we współpracy z Urzędem Miasta i Gmminy Piaseczno zaprojektował i zbudował sieć oraz skonfigurował i dostarczył czujniki na potrzeby rozwiązań inteligentnego miasta.

Podobne artykuły