9.6 C
Warsaw
niedziela, Listopad 17, 2019

Telematyka może pomóc uniknąć kar firmom transportowym

Musisz przeczytać

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

PZU wprowadza Opaskę Życia

Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchamia pionierski projekt "Opaska życia". Urządzenie ma wspomagać ratowanie ludzkiego życia.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

Twoje auta rzadko wracają do bazy? Masz problem z regularnym odczytem danych z tachografu? Grozi za to kara w wysokości 500 zł na pojazd za każdy dzień.

Tachograf należy odczytywać maksymalnie co 90 dni kalendarzowych, używając do tego karty przedsiębiorstwa, na którą tach zostało zablokowane. Dobrą paktyką jest odczyt częściej niż przewidziane trzy miesiące. Gdy firmy transportowe spóźnią się z odczytem, narażają się na kolejną karę w wysokości 500 zł na pojazd za każdy dzień.

A co z firmami, w których samochody zbyt rzadko pojawiają się w bazie? Michał Segner, ekspert Inelo ds. rozliczeń i szkoleń tłumaczy, że rozwiazaniem są systemy telematyczne.

Jeżeli więc w firmie jest kilkanaście samochodów i wszystkie mają nieterminowe odczyty, możemy otrzymać maksymalny mandat przewidziany taryfikatorem. Wówczas nie jest istotne to, że kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami. Jeśli więc ze względu na specyfikę transportu kierowcy nie wracają zbyt często do bazy i nie ma możliwości regularnego odczytania tachografów w siedzibie, wskazane jest zainstalowanie w pojazdach systemu telematycznego, umożliwiającego zdalny odczyt danych

Telematyka jest również istotna, jeśli przewoźnik zakupi samochód ciężarowy używany. Taki pojazd może być zablokowany kartą poprzedniego właściciela. Dlatego w pierwszej kolejności po zakupie i wprowadzeniu do pamięci rejestratora nowego numeru rejestracyjnego, należy w serwisie tachografów od razu zablokować ciężarówkę kartą danego przedsiębiorstwa. Jeśli o tym zapomni nowy właściciel, w przyszłości może nie udać się odczytać danych dla zatrudnionych kierowców. Uzyska się co prawda plik odczytu, ale z opisem brak czynności/brak danych. Jak zweryfikować, czy można odczytać dane z tachografów używanych pojazdów? Można to zrobić w prosty sposób w programie do rozliczania czasu pracy kierowcy, takim jak 4Trans. Wystarczy sprawdzić, czy da się otworzyć klika losowo wybranych dni z różnych okresów i czy widać zarejestrowane czynności.

Przykładów takich można mnożyć, ale jak wyjaśnia eksper Inelo, niewiedza może kosztować. I to całkiem sporo. „Jeżeli okaże się, że nie możemy otworzyć testowanego przez nas dnia, należy udać się do serwisu tachografów i odczytać tacho kartą warsztatową, gdyż jest ona nadrzędną nad kartą przedsiębiorstwa i za jej pomocą da się odzyskać te dane. Warto jednak wiedzieć, że rejestrator danych kierowcy ma ograniczoną pamięć i może okazać się, że potrzebne informacje nie są już dostępne. Jeśli więc w tachografie zapisane będą dane tylko z ostatnich 200 dni (w razie kontroli wymagane są odczyty z całego roku), to grzywna dla przedsiębiorcy będzie wysoka. Na przykład za brak odczytów z okresu 165 dni to aż 82 500 zł i to tylko za jeden pojazd.”

Podsumowując. Wdrożenie systemów telematycznych od raz po zakupie nowych pojazdów, może uratować firmę od wysokich kar. A to jedynie jedna z zalet telematyki w firmie transportowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklama -

Najnowsze

Zakupy na Frisco.pl lodówką Samsung

Samsung zdaje się doskonale rozumieć trendy panujące na rynku e-commerce i nawiązuje współpracę z Frisco.pl, by za pośrednictwem lodówek Family Hub, oferować możliwość zrobienia zakupów z dostawą do domu.

Ericsson podpisał z polskim rządem porozumienie ds. cyberbezpieczeństwa

Ericsson przystąpi do rządowego Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie. Program realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji w formule partnerstwa z sektorem prywatnym w celu...

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

Adam Krużyński nowym prezesem FIBARO

Rada Nadzorcza Fibar Group S.A. powołała Adama Krużyńskiego, dotychczasowego członka zarządu, na stanowisko prezesa spółki. Zastąpił on na stanowisku Macieja Fiedlera –...

Strony na wordpress najczęściej atakowane

Ataki na WordPress'a, SQL Injection, spam pzez formularze, próby odgadnięcia haseł typu brute force - to najczęstsze ataki, jakie są dokywane na...

Podobne artykuły