9.6 C
Warsaw
niedziela, Listopad 17, 2019

Transport potrzebuje telematyki

Musisz przeczytać

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

PZU wprowadza Opaskę Życia

Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchamia pionierski projekt "Opaska życia". Urządzenie ma wspomagać ratowanie ludzkiego życia.

Detalista 4.0, czyli IoT dla osiedlowych warzywniaków

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości - "Detalista 4.0". Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy.

Do 2050 roku ilość ładunków przewieziona transportem drogowym ma być nawet trzy razy większa niż dotychczas. To właśnie branża transportowa jest jedną z tych, która rozwija się najszybciej. Wedle prognoz wynikających z raportu OECD, szacuje się, że w najbliższych latach popyt na usługi transportowe będzie wzrastał średnio o 3,5 procent rocznie. Jednak, aby sprostać wymogom rynku, przewoźnicy jak kania dżdżu potrzebują dobrodziejstw Internetu Rzeczy. Automatyzacja branży, optymalizacja tras, dzielenie się ciężarówkami czy stały dostęp do magazynów to niezbędne czynniki, by zapewnić lepszą wydajność transportu drogowego.

Obecnie około 1/3 ciężarówek jeździ na pusto. A jak twierdzi Łukasz Włoch, ekspert z Ogólnopolskiego Centrum Zarządzania Kierowców, OCRK, – te przejazdy można zoptymalizować. „Integracja narzędzi służących do zarządzania trasami przejazdów, to gwarancja podnoszenia wydajności w branży transportowej. Dlatego też wprowadzanie coraz to nowszych systemów analitycznych rozwiązań, bazujących na technologii GPS, okazuje się niezbędne. Aplikacje TMS (Transport Management Services) pomagają m.in. określić, jakie są długości trasy i czas jazdy, szacują godziny spędzone na rozładunkach i załadunkach oraz ilość przystanków rozładunkowych. Uwzględnia tym samym wszelkie ograniczenia związane z czasem pracy kierowcy i obowiązkowymi przerwami od niej. Dodatkowa możliwość konsolidacji i podziału zleceń transportowych umożliwia łączenie dostaw i pobrań z różnych zleceń.”

Z kolei Bartosz Najman, wiceprezes OCRK i Inelo przekonuje, że dzięki digitalizacji procesów operacyjnych w branży, firmy nie tylko zwiększają swoje przychody, ale także przekształcają usługi i upraszczają procesy i modele biznesowe. Potwierdzają to sami przedsiębiorcy, bo z badania przeprowadzonego przez Inelo wynika, że dzięki telematyce 53% z badanych zauważyło znaczącą redukcję pustych przebiegów.

Przyszłość tranportu to platformy IoT

Istotnym krokiem w stronę pełnej automatyzacji  branży transportowej są platformy cyfrowe, które mają wspierać pracę truckerów. Raport „Bariery w transporcie drogowym 2018”, wskazuje, że powszechniejsze zastosowanie automatyzacji w TSL pozwoli na redukcję kosztów i czasu potrzebnego do realizacji przewozów. Znaczącym krokiem dla Polski w tej sprawie było podpisanie Protokołu dodatkowego do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR). W związku z tym, od 11 września Polska będzie stosować elektroniczny list przewozowy tzw. eCMR i dołączy tym samym do licznej grupy członków, którymi są m.in. Czechy, Dania, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Białoruś, Rumunia i Słowacja.

Ponadto od 2021 roku w Polsce ma obowiązywać nowy Krajowy System Poboru Opłat, który będzie umożliwiał płatności smartfonem. Opłaty pobierane będą za pomocą systemów satelitarnych, działających na podstawie nowoczesnych rozwiązań – 5G i Big Data. System ma być zintegrowany z innymi platformami w krajach UE. Ważną funkcją nowego rozwiązania jest możliwość przechowywania wrażliwych danych na terenie Polski, a tańsze opłaty i mniejsze ryzyko zatorów na bramkach mają niwelować dodatkowe problemy. Podobne systemy elektroniczne stosowane są od 2018 w Belgii, a także w Austrii, Hiszpanii, Portugalii, czy na Węgrzech.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklama -

Najnowsze

Zakupy na Frisco.pl lodówką Samsung

Samsung zdaje się doskonale rozumieć trendy panujące na rynku e-commerce i nawiązuje współpracę z Frisco.pl, by za pośrednictwem lodówek Family Hub, oferować możliwość zrobienia zakupów z dostawą do domu.

Ericsson podpisał z polskim rządem porozumienie ds. cyberbezpieczeństwa

Ericsson przystąpi do rządowego Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie. Program realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji w formule partnerstwa z sektorem prywatnym w celu...

To on wprowadził sztuczną inteligencję do szpitala psychiatrycznego

Wojciech Legawiec – nie tak dawno dbał o innowacje w buskim uzdrowisku. Teraz chce wykorzystać sztuczną inteligencję w działalności szpitala psychiatrycznego w Tworkach. A jakby było tego mało, to sam znalazł startup, który mu w tym pomoże.

Adam Krużyński nowym prezesem FIBARO

Rada Nadzorcza Fibar Group S.A. powołała Adama Krużyńskiego, dotychczasowego członka zarządu, na stanowisko prezesa spółki. Zastąpił on na stanowisku Macieja Fiedlera –...

Strony na wordpress najczęściej atakowane

Ataki na WordPress'a, SQL Injection, spam pzez formularze, próby odgadnięcia haseł typu brute force - to najczęstsze ataki, jakie są dokywane na...

Podobne artykuły